Optimering av växellådan:

Fler och fler av våra kunder frågar om vi även kan programmera om själva växellådans styrenhet (TCU), med syftet att vidare anpassa automatlådan till motoroptimeringen. Svaret är ja!
Vanligast förekommande är optimering av dubbelkopplingslådor (DSG) från VW-gruppen samt BMW's automatlådor, men vi lanserar successivt nyheter här. 

 

VW/Audi/Seat/Skoda/Porsche/Lamborghini

Temic DL382
Temic DL501 gen1
Temic DL501 gen2
Temic DQ200 gen2
Temic DQ200 MQB
Temic DQ250 MQB
Temic DQ400E
Bosch DQ380
Bosch DQ381
Bosch DQ382
Bosch DQ500 MQB
ZF AL450
ZF AL451
ZF AL551
ZF AL951
Continental DL800
Continental DQ500 

 

Växellådsoptimering Steg 1:

Du får:
- Snabbare upp- och nedväxlingar.
- Justerad vridmomentsbegränsning / torque limiter.
- Modifiering av varvtal för Launch Control om sådan finns.


Pris: 4900kr i tillägg till optimering av motormjukvaran, eller 5900kr för endast växellådsoptimering Steg 1.

  


Växellådsoptimering Steg 2:

Du får:
- Snabbare upp- och nedväxlingar.
- Justerad vridmomentsbegränsning / torque limiter.
- Aktivering av Launch Control om inte redan aktiverad.
- Modifierat varvtal för Launch Control om redan aktiverad.
- True Manual Mode: Ingen automatväxling (ned/upp) i Manuellt läge.
- Flyttat varvtalsstopp och ändrade växlingspunkter.


Pris: 5900kr i tillägg till optimering av motormjukvaran, eller 6900kr för endast växellådsoptimering Steg 2.

 

Växellådsoptimering Steg 3:

Du får:

- Snabbare upp- och nedväxlingar.
- Justerad vridmomentsbegränsning / torque limiter.
- Aktivering av Launch Control om inte redan aktiverad.
- Modifierat varvtal för Launch Control om redan aktiverad.
- True Manual Mode: Ingen automatväxling (ned/upp) i Manuellt läge.
- True Manual Mode: Vi stänger av möjlighet till kickdown i Manuellt läge.
- Flyttat varvtalsstopp och ändrade växlingspunkter.
- Förbättrat kopplingstryck


Pris: 9900kr i tillägg till optimering av motormjukvaran, eller 11 900kr för endast växellådsoptimering Steg 3.

 

 

 

Steg 1: Mjukvara, sportavgassystem (+ev. filter)

Klicka dig vidare och läs mer om Steg 1-optimeringar här!

 

 

Läs mer om Steg 2-optimeringar här

Steg 2: Mjukvara, helsystem och filter

Klicka dig vidare och läs mer om Steg 2-optimeringar här!

 

 

Läs mer om Steg 3-optimeringar här!

Steg 3 och vidare

Klicka dig vidare och läs mer om större uppgraderingar här!

 

 

Läs mer om sportavgassystem här!

Sportavgassystem

Klicka dig vidare och läs mer om sportavgassystem här!

 

 

Läs mer om specialprogrammering här!

Specialtjänster

Klicka dig vidare och läs mer om alla våra specialtjänster här!

 

 

Läs mer om sportluftfilter här! 

Insatsfilter och öppet sportluftfilter / CAI

Klicka dig vidare och läs mer om sportluftfilter här!