Audi A3 Sportback 1.6 TDI 105hk 2011

chiptrim till audi, trimchip audi a3

Kent Björk svängde förbi med sin vespa för att berätta hur nöjd han var med optimeringen - av bilen då alltså! ”Den blev betydligt rappare på gasresponsen, och drar jämt och fint hela registret. Sen drar den mindre bränsle också! En besparing från ca 0.58L/mil ner till 0.47L/mil, dvs 19% minskning. Jag är hur nöjd som helst och kan varmt rekommendera detta."

 

Audi A8 W12 6,0L 450hk 2006

chiptrim till audi a8 w12 450hk, chiptrimning,trimchip audi

Hej! 
Jag lämnade in en Audi A8 W12 till optimering hos AutoStable i Eskiltuna, blev riktigt nöjd.
Bilen svarade bättre - blev en helt annan bil. Resultatet blev ca: 50 hk mer.
Det är nu en körglädje som är helt fantastisk. Vill tacka Erik som gjorde optimeringen till ett fint bemötande, det här är ett väldigt seriöst företag.

Hälsningar,
Mats Lagerud, Leksand.

 

AUDI A4 AVANT 2.0 TFSI quattro 180 hk

chiptrim audi a4 avant, trimchip till audi, chiptrimning audi

Hej AutoStable! Måste bara få lämna några kommentarer om min optimerade Audi A4 2,0 TFSI 2010: Grymt kul och köra! Inga problem med omkörningar!

Orkade mer! Behöver inte växla så ofta!

Pirr i magen under gaspådrag =) Jag körde på 95-oktan när optimeringen skedde, körde ca 1 vecka innan jag tankade 98-oktan och de blev en bra skillnad. Har aldrig varit så kul å köra bil som nu! Grymt tack till AutoStable som optimerade nya kärleken..! /Tobbe

 

 

Audi Q7 3,0 TDI 240hk 2009 aut

chiptrim audi Q7 TDi, trimchip till audi, chiptrimning audi Q7

"Jag har en Audi Q7 3,0 TDI -09 med automatväxellåda samt en Audi S5 -08 med manuell växellåda. Båda bilarna gick bra före optimeringen men ville få ner bränsleförbrukningen på Q7:an och lite mera kraft i S5:an. Efter standard optimeringen blev Q7:an betydligt snålare i bränsleförbrukningen ca 20% och på köpet fick jag en ännu mera kraft i motorn. S5:an beställde jag en ren effektoptimering, vilket jag fick; en betydligt rappare bil, som aldrig sitter fel på en bil som denna. Jag valde AutoStable då de jobbar med optimering i originalboxen med mycket hög kunskapsnivå och alltid står för sitt jobb. Jag rekommenderar gärna mina vänner att optimera sin bil hos Autostable"

- Mats Tuvesson, RS Produkter AB

 

AUDI A6 AVANT 2.0 T FSI 170 hk 2006

chiptrim audi a6 avant, trimchip till audi, chiptrimning audi

Jag är nöjd med optimeringen! Man sparar ju några kronor vid varje tankning, men det viktigaste för mig är att den går mycket bättre nu. Dels är den lite starkare men den är mycket bekvämare på låga hastigheter, jag behöver inte gå ner på 2an så fort jag kommer under 30. Förbrukning: Tidigare drack den runt 1,1L/mil, nu tar den inte mer än 0,95L/mil (dvs 14% besparing). MVH Danne Karlsson



AUDI A3 2,0 TDI 140HK DSG 2007

chiptrim audi a3 2 tdi, trimchip till audi, chiptrimning audi

"Vill skriva ett par ord om min kontakt med AutoStable! Kan bara säga att killarna där är grymt ambisösa och genom trevliga, dom har gjort min Audi A3 till en helt ny bil!!! Inte bara de att den fått mer effekt så har den också fått ett härligt vridmoment genom hela registret. Valde att optimera bilen hos AutoStable av den anledningen att de går in i programvaran i bilen och ställer in allt och anpassar optimeringen efter just min bil, inte som en lös box som lurar din bils inställningar."

En helnöjd kund/ Tobbe T.

 

Audi A6 AVANT 2,4L V6 177hk 2007

"Hej! Jag ville bara säga att jag är jättenöjd med optimaliseringen ni har gjort på min Audi. En helt annan bil att köra nu, särskilt med tanke på accelerationen. Jag blev också väldig nöjd med servicen jag fick hos er. Med vänlig hälsning - Chris Styrmo"

 

Audi A4 Avant 2,0 TDI 170hk 2009

"Ville skriva och tacka för idag.
Vi är grymt nöjda med optimeringen och ni är verkligen grymma på service.
Mera vrid och mindre förbrukning, 0.55L/mil på väg hem!
Tack ännu en gång Erik för i dag."

Mvh
Peter Jansson, Uppsala.

 


AUDI A4 ALLROAD 2.0 TDI 170hk Quattro 2009

"Såhär några veckor senare kan jag meddela att jag är hur j*vla nöjd som helst bilen är riktigt kul och kommer lite längre nu per full tank, och det med lite tyngre högerfot! Grym service fick man också både via mail och i verkstaden. Kommer garanterat rekommendera er till vänner och bekanta. Samt kommer jag in när det är dags för ny Audi Allroad."

Tack för allt! 
Mvh Johan Lundqvist

 

 

BMW E60 530i 231hk 2004

chiptrim bmw e60 530i, trimchip till bmw, chiptrimning bmw

Jag är mycket nöjd med optimeringen!
Från att ha ha varit ganska slö innan 4000 rpm så kommer den redan nu strax efter 1500 rpm. Märks att både effekt och vridmoment ökat samt att den är aningen bensinsnålare. Så det är helt klart värt att optimera en sugmotor!

MVH Matte Stiglind




BMW 530d xDrive TOURING 235 hk

chiptrim bmw 530D, trimchip till bmw 530d, chiptrimning bmw

Efter att Per fick rådgivning från oss kring bilval köpte han en vit BMW 530xd Touring 235hk 2008 efter övervägande mellan Mercedes och BMW. Per trimmade den nyinköpta BMW:n mycket snart hos oss, vilket gav ca 50hk och 80Nm extra.

"Jag blev mycket nöjd med effekthöjningen, bilen svarade betydligt bättre än original och gav klart vassare gasrespons. Något saknades dock, nyfikenheten på Mercedes fanns kvar och grodde!" - Per

Nu i September bestämde sig Per för en Mercedes E350 CDI 265hk 4-MATIC 2011 och körde direkt från bilfirman till AutoStable för bokad optimering




BMW 320i Touring 170hk 2008

chiptrim bmw 320i trimchip till bmw 320i, chiptrimning bmw

Hej! Jag var till er för ett tag sedan o fixa min bil. Det blev mycket bättre vrid efter det. Hämtade min husvagn, och det var skillnad!

Tack / Mvh Jörgen, Västerås





BMW 330D 231HK E90 -06

chiptrim bmw 330d, trimchip till bmw, chiptrimning bmw 330d

Tja grabbar!

Här kommer en liten uppdatering på hur BMW'n går!
Före Optimering åkte jag 14581 km med en snittförbrukning på 0,77 lit/mil
Efter Optimering har det blivit 16176 km med ett snitt på 0,69 lit/mil, en förbättring på 10% lite drygt.

Lägsta förbrukningen som jag uppmätt är 0,55 lit/mil, men då enbart landsvägskörning. Förbrukningen med husvagn på 2986 km, varav 600 km utan vagn, blev 0,86 lit/mil. Men enligt färddatorn så låg bränsleförbrukningen på de första 1250 km på 0,93 lit/mil.

Jag har även testat 0-100 och kommer fram till siffran 5,5 sek, en inte helt vetenskaplig mätning, men en bra indikation på var man hamnar. Har inte "vågat eller kunnat" kollat topphastigheten, men upp till strax över 270 km/h går det ganska fort. Hade samma topphastighet (260 km/h) som Johans Audi RS2:an hade på en speciell sträcka hemmavid, som "ungdomarna" testar på. Gasresponsen är GRYM!!!

Ha Det Så Himla Gött & Hoppas Vi Kan Råkas Snart!!! MVH / Ch H

 

 

BMW 325 i 218hk 2005

chiptrim bmw 325, trimchip till bmw 325i 218hk, chiptrimning bmw

Jag ville ha bättre gasrespons och förbättra bilen eftersom alla mina kompisar som lämnat bilen hos Autostable var nöjda. Ville flytta hela kurvan då bilen var tvungen att varvas så in i helv**** för att det skulle hända något. Tidigare kom toppeffekten vid 4600rpm, nu svarar den från 2000rpm, helt otrolig skillnad. Nu kan jag tex köra med 6an i 50km/h. Extremt rolig att köra. Seriöst bemötande fick jag. Det har fungerat jättebra och jag är mer än nöjd! Tack så mycket. Hälsningar / Willy K

 

 

BMW X5 3,0SD 286HK 2008

chiptrim bmw X5, trimchip till bmw x5, chiptrimning bmw

"Jag har nu kört min BMW X5 i ca fem månader sedan jag gjorde motoroptimeringen. Redan från början kände jag ett betydligt bättre vrid vid låga varv. Något som har bidragit till en lugnare körning. Då jag bor inne i stan (Stockholm) märks det på bränsleförbrukningen som är ca 10% lägre. Kanske också för att jag själv kör lugnare då bilens karaktär blivit "lugn och stark".

Vid landsvägskörning märks kraften påtagligt vid omkörningar. Det känns som att det alltid finns en reserv att ta till. En härlig efftektpuckel slår till vid strax under 3000 varv, då drar bilen något helt otroligt och det blir bäst att slå av på tempot. Jag har i praktiken aldrig testat max med bilen. Behövs liksom inte.

En annan trivsam effekt efter optimeringen är att min fru numera aldrig blir åksjuk. Kanske kör jag lugnare? Kanske är det något med bilen som gör att den går bättre/annorlunda? Vet inte. Men hennes problem försvann redan veckan efter optimeringen. Kul sammanträffande, eller ett klart samband?:-)

MVH Michael

 

BMW 320d Touring 177hk

chiptrim bmw 320d, trimchip till bmw 320 , chiptrimning bmw 320d

"Lite kort information om min optimering: - Kört över 2000mil - Han går som en bil ska gå. - Drar mycket släp, hästtransport. Inga problem att dra och omkörning. - Samtidigt är det en liten busbil, går grymt bra - Både stark och rolig. - Gasrespons grym och kraften är jämn å fin. Förbrukning - sista 200 mil 0.59 L/mil, blandad, allt från 220km/h till 30km/h och med släp över 100 mil. - Snålaste jag kört på är 0,39Liter /milen Normalt kan jag köra den på 0,4 utan problem. Är helnöjd, Kan varmt rekommendera AutoStable. Kanoners" - Patrik Hulth

 

BMW 120d Touring 163hk 2006

hiptrim bmw 120d, trimchip till bmw 120, chiptrimning bmw 120d

"Bilen går jättebra och det är en stor skillnad mot tidigare. Den “svarar” mycket snabbare på samtliga växlar, det går nu också att köra längre på en hög växel utan att behöva växla ned. Jag är jättenöjd och kommer självklart att rekommendera andra som funderar på mer effekt att komma till Er" - TvE

 

Chevrolet Aveo 1,2 VVT 86hk 2012

chiptrim chevrolet, trimchip till chevrolet, chiptrimning chevrolet

Stort tack för optimeringen av min bil. På väg ner till er så drog bilen 0.66L/mil, Jag låg i ca 115km/tim ner och nollade mätaren för förbrukning 1ggr på väg ner. Gjorde samma sak på väg hem och höll ungefär samma hastighet och när jag var hemma så stannade mätaren på 0.51L/mil. Jag var egentligen mest ute efter att få mer bottendrag i bilen då modellen i sig är en aningens seg, detta rättades till under dagen och nu är bilen mycket mer dragvillig på låga varv med lägre bräsleförbrukning som följd samt mindre slitandes i växelspaken. Än en gång stort tack!

Hälsningar Morgan.

 

CHRYSLER 300 C 3.0 V6 CRD 218 hk

chiptrim till chrysler, trimchip till chrysler, chiptrimning till chrysler

"Kände direkt att den hade mer pulver! Den drar runt mina stora 22" hjul mycket lättare nu, tidigare fick den jobba mer. Mer lättkörd i stan då det finns mer kraft i botten. Det är jätteskillnad på gaspådraget, ett j**** pulver.. Gasresponsen är verkligen grym och det går snabbt upp till 80-100km/h (ibland tänker man, oj vad det gick fort. Även i högre hastigheter matar den bara på. =) Genomsnittsförbrukningen ligger kvar trots att man gasar lite, förut steg den under acceleration osv. På väg hem till Göteborg drack den 0,7L/mil, mycket bra på denna stora bil, nosade även på 0,69l/mil ibland, det har han aldrig sett tidigare =) Tidigare drack den 0.9L/mil i stan, nu 0.8L/mil - tidigare landsväg 0.8, nu 0,7. Det är en förbättring på 12,5% =) Jag är jättenöjd och rekommenderar mina vänner att besöka Autostable" - Ali Atik, Göteborg

 

DODGE NITRO 2.8 CRD 177HK 2007
chiptrim till dodge, trimchip till dodge, chiptrimning till dodge

Denna kundbil kommer från vår samarbetspartner AutoExperten i Eskilstuna. Bilen hade varit inne hos en annan trimfirma i Eskilstuna men inte uppnått förväntat resultat efter optimering, så kunden vände sig till oss. Vi låter siffrorna tala! "Jag körde fram och tillbaka till Säfsen och förut drog bilen 1,15/mil men nu efter optimering bara 0,85l/mil vid riktig snålkörning. Fick cirka 28hk och 65Nm också!" - Micke på Autoexperten i Eskilstuna. Alltså, cirka 26% besparing vid snålkörning.

 

Dodge Challenger 6.4 SRT8 477hk 2012

chiptrim till dodge, trimchip till dodge, chiptrimning till dodge

"Tack för ert väl utförda arbete till min Challenger 6.4, bilen gick bra innan men efter motoroptimeringen vet jag inte vad jag ska referera till annat än ett monster:).bilen svarar bättre i alla hastigheter,personalen var väldigt tillmötesgående och professionella! Kan stark rekomendera AutoStable - Motoroptimering.se. Må väl / V8-pojken:)"

 

 

FIAT DETHLEFF T-6501 2,3 JTD MJET 130HK 2007 MAN.

chiptrim till fiat dethleff, trimchip till fiat dethleff, chiptrimning till fiat dethleff

Direkt under första provkörningen kändes att motorn hade en mycket bättre karaktär, orkar dra på 6:ans växel och att kraft finns för säkra omkörningar, då det behövs. Efter att vi nu har kört några hundra mil i sommar är vi helt nöjda, både med vår husbil och med motorn.

En överraskning, för mig i alla fall, är att bränsleförbrukningen ligger på ca 0.9 liter/mil utan att vi snigelkör. Motorn drar fint på 6:an och nedväxlingar behöver göras enbart i de största backarna och för att genomföra snabba och säkra omkörningar. Tack Ett stort tack till Autostable, Erik, för ditt engagemang, kunnande och trevliga bemötande. Vi kan utan tvekan rekommendera att kontakta Autostable om man går i planer på att få ut det bästa av sin investering.

Mvh, Mauno och Nettan KB

 

Fiat Husibl 1.9TD 82hk 1997

chiptrim till fiat dethleff, trimchip till fiat dethleff, chiptrimning till fiat dethleff

Efter att jag installerat min DT Piston bar det av till Blekinge med vår 1,9l turbo diesel på 82hk från 97.
Bilen var helt annorlunda. Den kom jättefint vid gaspådrag vid låga varv där den förut var helt kraftlös och hade mycket mer kraft på hela registret. Även turbon är nu med och hjälper till mycket mer vilket gör bilen mindre ansträngd och starkare. Efter att ständigt blivit omkörd var det nu inga problem att hålla jämna steg med övrig trafik. Motorn gick även mycket mjukare och tystare.

När jag sen kom hem hade jag fått ett erbjudande från AutoStable om att om man beställde Dt piston nu så fick man ett livslängds filter på köpet. Jag ringde och sa att jag missat det erbjudandet eftersom jag redan beställt och monterat min. "Inga problem vi skickar ett till dig" fick jag till svar.
Glad i hågen monterades även detta efter ca 2dagar. Jag blev förvånad hur mycket det gjorde.
Det märks att den inte har lika mycket motstånd nu och effekten är ännu bättre med det nya filtret.

Upplever att det är som andra säger att det är som att gå ifrån att köra lastbil där man måste planera varje rödljus och uppförsbacke till att köra personbil. Tack till AutoStable för en helt utmärkt optimerings produkt och ett kanon bemötande från en jättenöjd kund.
 
Med vänlig hälsning Patrik

 

 

Husbil Fiat Ducato 2,8 JTD 127hk 2002

chiptrim till fiat dethleff, trimchip till fiat dethleff, chiptrimning till fiat dethleff

Hej!
Jag vill tacka AutoStable för ett fantastiskt jobb, de optimerade min Fiat Ducato 2,8 JTD 127hk 2002
Vilken skillnad mot original. Nu är den rolig att köra; kraft o vrid finns så det räcker, och behovet att växla ner till 4:an i Råby Rekarne-backen mellan Eskilstuna och Kungsör är borta.

Förbrukningen har gått ner, särskilt på småvägar där medelhastigheten ligger runt 70km/h, från 1,3L/mil till 1,0L/mil (23% minskning). Vid motorvägsfart har förbrukningen sjunkit ca 2 deciliter/milen.

Jag är väldigt nöjd o belåten. TACK till AutoStable!
MVH Otso

 

HUSBIL FIAT DUCATO 2,3 JTD 110HK 2003

Husbilen sparar cirka 20% bränsle. Nuvarande förbrukning ligger på 0,8l/10km i jämförelse med 1 liter innan optimering.

"Tack Erik på AutoStable! Vi fick en ny husbil efter ditt arbete. Proffsigt arbete och trevlig tekniker. Bilen har bättre vrid, betydligt mer ork. Snålare. Mvh . Peter & Marie"

 

Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost 182hk 2014 Steg 3

chiptrim till ford fiesta, trimchip till ford, chiptrimning till ford

 

Stort tack bästa AutoStable Motoroptimering.se!
Bilen gick som tåget innan, nu som en raket! Mycket bra jobb ni gjorde, går grymt bra över hela registret och lika snäll att smyga runt i stan med + med låg förbrukning. En grymt trevlig sportbil, suverän prestanda - optimal för Time Attack/Trackday, som man sedan med lätthet tar sig till jobbet nästa dag med 0,6 l/mil.

Mvh, Crister N.

Kommentar:

* Ny motorprogramvara Steg 3 (ca 225hk) (Bilens vikt 1160kg, = 5.15 kg/hk)
* Rostfritt Ferrita fullflödes specialtillverkat avgassystem (från turbo inkl. racekat)
* Free Flow luftfilter (KN) och insugssystem

 

HUSBIL FORD SOLIFER 2,4 TDCI 140HK

chiptrim till ford, trimchip till ford, chiptrimning till ford

"Efter att AutoStable var här här och programmerade om styrenheten i min husbil så blev det en helt annan bil. Förut var det väldigt lätt att köra motorstopp om man kom in i en korsning med lite rull och tänkte starta på tvåans växel, man var tvungen att gå ner på ettan, nu finns det fullt vridmoment direkt och den protesterar inte alls när man startar på tvåan, jag kan lägga i sexans växel redan i 50km/h och jag behöver aldrig växla ner vid omkörningar eller i uppförsbackar. Snittförbrukningen var ca 1,35lit/mil före optimeringen, nu ligger den på 1,2 - 1,25lit/mil. Jag har även provat att ligga i 80km/tim. med farthållaren i och då har jag kommit under 1liter/mil."

MVH/ Thomas Landin Västerås

 

JAGUAR S-TYPE 2,7D 206hk 2007

chiptrim till jaguar, s-type chip, trimchip jaguar, chiptrimning till jaguar

 

Hej Stable-boys, Jag måste skriva och kommentera vad Ni gjort med min Jaguar, det är fantastiskt.

Först måste jag få be om att vara anonym annars kan jag inte skriva som jag vill. Under många har jag rest runt i Sverige på olika uppdrag. Det har blivit ca. 5.000-6.000 mil per år, ibland längre. Mina val av bilar har varit beroende av att det ska vara snabba bilar med stora resurser, starka motorer, perfekt väghållning, bra bromsar, ja helt enkelt, de bästa. Det betyder stora Mercedes, 911or, någon Maserati osv. Jag har också tävlat en del på bana och gillar att köra bil, helt enkelt.

Så fick jag för mig att vara lite förståndig, skaffa en diesel och få lite lägre milkostnad. Vad ska man då ha? Inte BMW, inte Audi (DKW), Mercedes har blivit lite tråkiga. En Jagga kanske? En Jaguar S-type 2,7 diesel fick det bli, med 207hk och 435Nm redan original. All utrustning och den gick verkligen bra, för att vara diesel väldigt bra.

Jag var nöjd. Den drog inte mycket, gick tyst och skönt, allt var frid och fröjd. Tills jag hörde att man kunde få ännu mer kraft ur motorn genom att Ni gjorde något trolleri. Det gick inte att låta bli! Och vad hände? Jo. nu har jag inte en dieselbil längre, tror jag. Jag tankar diesel, den dra ca 0.7 liter per mil men den går som en Super GT-vagn. Helt otroligt!! Den har blixtrande acceleration, klipper till från stillastående och slutar aldrig att öka farten med ett tryck som får en att häpna och det sedan man för länge, länge sedan har passerat alla fartbegränsningar som vi har i den här delen av världen med råge. Jag tippar att man har ökat effekten med 25% och vridmomentet i motorn med betydligt mer utan att man höjt förbrukningen.

 

LAND ROVER DEFENDER TD5 122HK 2002



"Jag har två olika 3,5-tons tunga släp som jag drar med en min Land Rover Defender. Jag upplevde bilen som mycket seg i backarna med släp påkopplat och ville därför förbättra segdragningsförmågan och den allmänna körbarheten. Idag uppför sig bilen som den borde gjort som original. Fantastisk körbarhet, segdragning och det är betydligt mindre växlande. Tidigare kunde man lätt jämföra en Land Rover Defender med en traktor vad gäller körbarhet. Den jämförelsen kan man inte göra nu." MVH / GL. Efter att ha bytt till en LAND ROVER DEFENDER TD4 122hk 2011 kom vår kund tillbaka och optimerade även den!

 

Mercedes Vito 115 CDI 2007

Mercedes chiptrim, chiptrimning till mercedes, trimchip mercedes

Hej! Vill bara tacka för ett grymt jobb och är såååå nöjd med min gamla Vito från -07. Innan kändes den seg och pensionerad. Men efter er optimering har Viton fått nytt liv och känns som en nyare personbil. Bränsleförbrukningen har gått ner massor. När jag köpte "pensionären" satt det en KCR- box på den som kändes så där. Förbrukningen kunde variera ganska mycket från dag till dag. Som bäst på lång körning så låg den på 0,8L/mil. Efter er besök så har jag kommit ner mycket. Till och med förra veckan när jag var i Finland som har 120km/h på motorvägar låg jag med farthållare på i ca 15mil och sen mindre väg där man får köra 80-100km/h i 15mil. Förbrukning hamnade på 0,7L/mil - väldigt lågt! Mest imponerad blev jag mellan Södertälje och Arlanda under Valborg-trafiken: 0,64L/mil som är så grymt för en så stor bil och gammal! Sen vill jag bara tillägga att automatlådan har blivit så bra med växlingarna. Kan bara säga att jag är så imponerad av er service och kunskap. Vill bara tacka så mycket. Mvh / En riktigt nöjd Vito-ägare. PS: Den slår många personbilar vid rödlyset. :)

 

MERCEDES-BENZ E-KLASS 350 CDI BlueEFFICIENCY 4-MATIC 265 hk

mercedes chiptrimning, chipstrim till merca, trimchip mb 350

Efter att ha optimerat sin BMW 530xd hos AutoStable bestämde sig Per för en Mercedes E350 CDI 265hk 4-MATIC 2011 och körde direkt från bilfirman till AutoStable för bokad optimering. BMW vs Mercedes - vem vinner slaget nu när du testat båda i sin optimerade form? "Mercan svarade ännu bättre på er optimering! Den fick ännu vassare gasrespons än BMW:n vilket är avgörande för mig när det kommer till körglädje. Vridmoments-ökningen känns mer i Mercan än i BMW:n, och den är inte speciellt benägen att växla ner utan kraften kommer med den växel som ligger i - en skön känsla vid omkörningar och normal acceleration. Positivt är också att jag kan köra Mercan ännu snålare än BMW:n, Mercan drar nu 0,65L / mil! "Jag kan varmt rekommendera optimeringen på båda bilar men väljer min Mercedes alla gånger!" / Per.

 

Mercedes C220 CDI 170hk 2013 Steg 2

trimchip merca, chiptrimm mercedes, tuningchip mb

Grymt jobb av AutoStable Eskilstuna! Bilen går topp och är så mycket roligare att köra med de extra 60hk den fick! Mvh / Azddin, Malmö Kommentar: Azddins Mercedes C220CDI med Biturbo 170hk fick Steg 2-mjukvara tillsammans med ombyggd avgassystem hos Ferrita. Kontakta AutoStable för paketpriser.

 

 

MERCEDES SPRINTER 2,2 CDI 129HK

trimchip sprinter, tuningchip sprinter

Hej Erik, Bilen drar numera 0,86-0,90 vid blandad körning, funkar mycket bra, växlar mycket tidigare, väldigt bra vridmoment samt effekt, har fungerat problemfritt! Mvh Jens Metod för optimering: Omprogrammering av bilens styrenhet. Erik åkte till kunden och gjorde en diagnos på bilen på morgonen och tog med styrenheten som sedan programmerades i bänk. Återinstallerades samma kväll.

 

 

MERCEDES SPRINTER 318 CDI 184HK 2007

trimma mercedes, trimchip till mercedes

"Jag kör kors och tvärs jämt och ständigt, det är tävlingar nästan hela tiden och bilen är fullastad med antingen två eller fyra hästar, beroende på om jag har släpet på eller ej. Bilen går som tåget, det är en helt ny maskin. Tidigare fick man verkligen tänka två gånger innan man bestämde sig för en omkörning. Idag växlar jag sällan ens ner - bara ut i vänsterfil och gasa så kommer kraften direkt. Säkert och effektivt. Bränsleförbrukningen? Förut, när det inte fanns nog med kraft, så drog bilen 1,45 liter milen med två hästar i. Nu, om jag kör på samma sätt, så drar den 1,1 liter/mil. Även de tävlingar då pappa kör hästtransporten ligger förbrukningen på 1,1. Nu ligger dina visitkort på alla travbanor jag besökt, och jag skryter till alla om min bil - alla borde göra en bränsleoptimering hos er." Gör som Koskela Stable, spara 25% i bränsleförbrukning, korta ner omkörningstiderna, och upplev känslan av att ha en effektiv bil.

 

Mercedes - Benz Hymer 820

mercedes benz hymer, trimchip mercedes, tuningchip till mera

Efter motoroptimeringen på min Hymer 820 fick jag plötsligt en ny bil. En enorm skillnad mot tidigare. När jag berättade för mina kollegor så blev jag inte trodd förrän de själva provkört bilen. Därför känns det naturligt att kontakta AutoStable och Victor nu när jag skaffat ny husbil. Jag har kört husbil sedan 1987 och c:a 6.000 mil per år. Utan motoroptimering är bilen slö och trött, men efter motoroptimeringen vet jag att den blir pigg och alert, med verklig körglädje.

 

 

MERCEDES SLK 32 K AMG 354HK

mercedes slk amg trimning, trimchip slk mercedes, chiptrimning mercedes benz slk

Rolig bil, har blivit ännu roligare! Har en helt underbar respons i mellanregistret, helt enkelt det ”rör” på sig ännu bättre än förut – när jag vill! Vi hade lite små justeringar innan Erik fick till det (fördel med OBD Tuning), för i vissa fall är faktiskt bilar ”individer”. Tidigare låg förbrukningen på ca 1,1 l/mil vid ”lite rolig” körning och i dagsläget, bedömningsmässigt kring litern ( - ca 4-5%). Inte för att jag tyckeratt det är den viktigaste faktorn, det viktiga är att bilen är rolig och underhållande att köra – vilket är uppnått med ca 380++ hk! Janne, Stockholm

 

 

MERCEDES ML 320CDI 224HK 2008

Kunden hade hört av sig till sin kompis, vår samarbetspartner Peppe på www.neriketruck.se och beklagat sig över att bilen hackade, spikade och ibland stängdes av pga den trimbox från "Annat Känt Märke" som satt i vid köpet av bilen. Peppe bad oss ta hand om kunden, så vi plockade ur trimboxen, kollade felkoder på bilen, och programmerade om den med en skräddarsydd programvara istället. Resultat: 30-35hk och 80-90Nm mer. Nu låter bilen helt annorlunda, spikandet har upphört, effektkurvan är jämnare och starkare, och den mer skonsamma metoden för motoroptimering gör att bilens livslängd ökar markant. Hoppas Du får många, långa, trevliga resor i din fina bil! / AutoStable

 

MINI COOPER S 2007



"En liten uppdatering efter en veckas rundkörning av MINI:n. Bilen har ett fantastiskt vrid och har mycket mer råstyrka, vilket även påverkar bränslekonomin -10% och bilen går även mycket jämnare över hela registret. Supernöjd med optimeringen och kan verkligen rekommendera motoroptimering hos AutoStable till er! Även proffsigt bemötande! :-) " -Gunnar Frykfors, Rent A Chef, Stockholm Följande hade åtgärdats innan besöket: Racekat - Miltek sportavgas - M7 kallinsug - Racekoppling - Diffuser AutoStable: "Vi är alla mäkta avundsjuka på, och imponerade av denna lilla gatracer! Vill ha! Programvaran var redan uppdaterad av "annat känt märke" och bänkad till ca 200hk. Något ojämn gång, motorchecklampa lyste etc. Efter uppdatering hos oss fick bilen ordentligt mer effekt, med sikte på 240-250hk. Klart jämnare gång och motorchecklampa har slocknat. Tack Gunnar för förtroendet! Glöm inte att besöka hans sida; www.rentachef.se

 

 

Peugeot 207 GT 1.6T 150hk 2007

peugeot trimchip, motortrim till peugeot, chiptrim peugeot

Hej! Lite feedback på optimeringen som ni gjort. Bilen är en fröjd att köra efter optimeringen. Bensinförbrukningen har förmodligen minskat men jag behöver köra mer och tanka för att få lite fler siffror att gå på. Tankade för första gången idag och då hade den dragit 6,53 (stadskörning). Tidigare siffra var 8,0 (21% besparing). Sedan optimeringen har jag inte direkt hållit igen utan accelererat ordentligt på tvåan eller trean för att därefter växla till femman. I den växeln kan jag ligga på 50 km/h men också utan problem dra upp den till 130 eller 180 om så behövs. Väldigt skön körning och en ofantlig skillnad sedan optimeringen. Innan jag köpte denna Peugeot 207 (2007 års modell) provade jag nya Volvo V40 D4, V60 T4, BMW 320, Honda och olika Mercedes. Även om dessa är bra bilar är ingen av dem i närheten av den körglädje jag upplever efter optimeringen. Dessutom sitter man som i en skön fåtölj i 207an med en stor härlig ratt. Panoramataket ger en näranaturenkänsla och de breda lågprofildäcken gör att man kan köra riktigt fort utan obalans. Tack för all hjälp och med vänliga hälsningar Thomas

 

 

Peugeot 207 1,6 HDI 109hk

207 peugeot chiptrim, tuningchip peuget

Denna kund sökte bättre kraft i hela registret - man vill kunna göra säkra omkörningar när man pendlar mycket. "Jag är helnöjd med det arbetet AutoStable gjort. Går kanonfint, jämnt drag i hela registret. Betydligt mer vridmoment vid omkörningar. Jag sparar även lite bränsle. Jag är kanonnöjd och kan varmt rekommendera Peugeot-ägare att göra detta."

 

 

Porsche 997-2 Carrera 4S PowerKit 2010

porsche chiptrim, trimning porsche, tuning porsche

Porsches tillval, Exklusive Power Kit kostar som en mindre familjebil. Normalt är Carrera S en mycket potent bil. Addera med ett Power Kit och man får en helt annan motorgång och prestanda. Faktiskt i nivå med en GT3. AutoStables motoroptimering har lyft prestandan i min bil till en bra bit över GT3:ans. Tro mig, jag har nyss provat och jämfört. "Value for money is an understatement". Nu har jag plötsligt den perfekta bilen med nära 440 kusar, PASM-S, short gearshift, 4-hjulsdrift och en fantastisk skönsång ur "das Sportauspuff". Killarna på AutoStable ska ha en eloge. Först när jag småputtrade runt i Eskilstuna så upplevde jag en marginell skillnad. Åter i Skåne och 150 mil senare så är skillnaden minst sagt massiv mot tidigare. Ett excellent bottendrag och en sanslöst snabb respons från 2000-7000 rpm. Att varvstoppet är flyttat till strax under 8000 underlättar en snabbare acceleration och förhindrar att elektroniken slår till vid uppväxlingar. Det är tur att man har två öron, för utan dom hade leendet nått runt hela huvudet! - Rolf Friberg

 

Porsche 911 (997) Carrera S Power Kit

porsche, carrera porsche trimning, chiptrim till porsche carrera 911 power kit

Hej! Jag är helnöjd med uppdateringen som ni utförde, den blev så pass bra att jag nu senast på Spa i Belgien åkte jämt eller ifrån nyare GT3:or och bättrade även på varvtiderna med ca 3sek. Bättre vrid och lite högre varvstopps-begränsning samt bättre gasrespons gör att jag är helnöjd! Tack grabbar bra jobbat! / JB

 

 

PORSCHE CAYENNE 3,0 TDI 240HK 2011

cayenne porsche trimchip, chiptrim porsche cayenne, trimma cayenne, dieseltrim till cayenne

Varför optimera en Porsche? "Mycket vill ha mer! Mera Porsche helt enkelt." Varför fick AutoStable den äran att utföra uppdraget? "Vi lämnar i princip alla våra företagsbilar och privatbilar på omprogrammering hos AutoStable. På firmabilarna ser vi till att spara diesel, på privatbilarna är det kul med mer effekt" Hur upplever du bilen? "Bilen är bra mycket rappare, svarar betydligt bättre vid gaspådrag. Jag bad om extra vridmoment i bottenregistret då jag använder bilen mycket i stan. Motorn orkar nu flytta denna stora Porsche mycket lättare. 0-100 är betydligt bättre, den går mjukt och fint och växellådan beter sig helt annorlunda. Vid normal acceleration växlar den inte ned där den tidigare gjort det utan ligger kvar på en högre växel trots acceleration. Den växlar upp flera steg när jag tillåter det. Jag behöver inte gasa och belasta motorn lika mycket som tidigare för att känna samma kraft. Original hördes det att motorn jobbade på ett annorlunda sätt, nu orkar den med vikten på ett helt annat sätt. Jag har bara positivt att säga om den nya uppgraderingen av mjukvaran." Alf, Eskilstuna.

 



RANGE ROVER SPORT 3,0 TDV6 245hk 2011

range rover sport trimning, chiptrim range rover sport, range rover tuningchip

"Hej AutoStable! Jag har nu kört några hundra mil sedan omprogrammeringen av min Range Rover 3,0 TDV6 från 2011 och tänkte berätta hur det har fungerat. Jag har kört precis som vanligt - aktivt, mycket omkörningar, stundtals lite högre hastigheter, kört i städer och på motorväg, lastad och tom bil om vartannant, som vanligt. Effektskillnaden känns av, men som aktiv förare så skulle jag ha uppskattat ännu lite mer kraft. Något som är intressant är vad som hänt med bränsleförbrukningen. Innan besöket hos er drog den stadiga 1,05 liter / mil. Nu har jag kört en bit och ligger i snitt på 0,78 liter / mil. Det är ju över 25% besparing! Ha det gott. MVH / Ulf W."

 

RENAULT KNAUS 2,5 DCI 146HK 2008

renault knaus trimchip, chiptrim renault, chiptrimning renault

Jag och min fru har en Knaus husbil, årsmodell 2008, med vilken vi är mycket nöjda. Oftast är det jag som rattar bilen och det finns ett par saker som har irriterat mig. Vid 80 km/tim har jag inte kunnat köra på sexans växel, utan har varit tvungen att växla ned, åtminstone vid minsta motlut. Omkörningar har varit väldigt sega och dessutom har jag tyckt att motorn har svarat sent och ryckigt på gaspådrag. Jag hade funderat på att installera en konventionell trimbox, men fick av en händelse kontakt med Erik på AutoStable som förklarade skillnaden mellan en sådan och en omprogrammering med optimering av motorns styrenhet. Erik hämtade styrenheten på morgonen och installerade den på eftermiddagen samma dag. Vi provkörde bilen tillsammans och konstaterade att utlovat resultat stämde. Genom att motorns vridmoment hade ökat med cirka 20% kunde jag nu köra i 70-75 km/timman på sexans växel och motorn reagerade blixtsnabbt på gaspådrag. Hittills är jag mycket nöjd med resultatet och kan verkligen rekommendera Autostable. / Jonny Fundberg

 

SEAT LEON CUPRA R 1,8T 2004

seat leon chiptrim, trimchip seat

"Hej AutoStable! Gud vad pigg och glad min bil har blivit! Vid lugn körning har faktiskt även förbrukningen sjunkit. Detta trots att jag inte har någon bensinstation med 98-oktanig bensin i närheten. Nu har jag en kollega som undrar vad ni kan göra med hans bil. Han vill ha bättre prestanda men även mindre förbrukning." Johan, Stockholm

 

VOLKSWAGEN GOLF 2.0 GTI 211 hk

volkswagen golf trim, chiptrimning vw golf, trimchip vw golf

Efter en steg 2 optimering utfört av AutoStable hos Ferrita i Köping som gav ca 60 hk och 120Nm, att lägga till dom befintliga 210 hk och 280Nm, plus ett Feritta sportavgassystem, kan jag meddela att det rör på sig och låter fint när man gasar. Vill passa på att tacka AutoStable och Ferrita för ett väldigt proffsigt bemötande, och ett mycket väl utfört arbete med Golfen. Tony Olsson, Köping

 

VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI 170hk DSG 2012

volkswagen chiptrim passat, trimchip passat volkswagen,chiptrimning till passat

"Hej! Här kommer lite återkoppling på min förbrukning i Passaten. Original låg den stadigt på 0.72 L/mil vid landsvägskörning och 0.75 L/mil fram och tillbaka till jobbet. Idag har jag kört 50 mil blandad körning, men mest motorväg i höga hastigheter. Snittförbrukningen idag är 0.62 L/mil, dvs en förbättring med 14% mot original! De senaste veckorna har jag kört fram och tillbaka till jobbet på 0.58 L/mil - det är en förbättring på hela 23% och syns i plånboken om man som jag kör 6000 mil per år!" MVH / Philip

 

VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2.0 TDI 140 hk

vw transporter 2 chiptrim, tuningchip transporter vw, chiptrimning transporter

"Växellådan går mycket lugnare nu. Jag tycker också att motorn går lugnare, inte lika hårt som förut. Bilen har fått bättre vrid och växlar mjukare." - Mika, E-tuna Montage & VVS AB

 

VW PASSAT CC 2,0 TSI 200HK MAN.

vw passat cc trimchip, cc volkswagen chiptrim, vw cc chiptrimning

Hej AutoStable! Har nu kört några hundra mil sedan optimeringen av min Passat CC. Den är mycket starkare och bättre bottendrag. Det känns bra vid omkörningar och andra tillfällen när man vill åka lite fortare. Jag fick tipset av min son Tim om AUTOSTABLE. Trevligt bemötande och ett bra utfört jobb, kan därför rekommendera andra göra likadant med sin bil. Man får en roligare bil att köra! Vänliga hälsningar / Börje, Nykvarn.

 

VW Passat 2,0TDI 140hk 2008 Man.

vw passat chiptrim, trimchip till passat volkswagen

"Jag har en Passat 2,0 TDI -08 med manuell växellåda. Min bil gick bra före optimeringen men saknade det lilla extra vid omkörning samt kraft då jag drar släp. Efter optimeringen blev bilen betydligt piggare och roligare att köra och med husvagnen på så kändes det mycket lättare att dra. En annan positiv effekt är att också bränsleförbrukningen har minskat med 15-20% som en bonus! / Mats Tuvesson European Composting System AB

 

VW TRANSPORTER 1,9TDI 86HK 2006

vw transporter 1,9tdi, volkswagen transporter, vw transporter

"Förut var det ju bara 86hk original så det gällde ju att planera varje omkörning och inte hänga på för tungt släp. Efter optimering blev det ju en helt annan bil, det går ju inte att jämföra. Nu är det ju kul att köra! Man behöver inte planera allting flera hundra meter innan. 0,9-1 liter drog den förut och nu är han ju nere på 0,8. Men bara det att åka runt på 1000-1500, det var ju inte möjligt förut. Den dog ju direkt. Därifrån och trycka till det skjuter ju på en bra bit nu. Då kan man ju lägga i femman på en gång så varannan växel går ju att strunta i helt enkelt. Jag rekommenderar alla att ta kontakt med AutoStable." - Krister Lännström, Lännströms Bygg i Mariefred